De zwangerschapsyogalessen van Jnana geven een complete voorbereiding op de bevalling en omvat een combinatie van beweging, mindfulness en ontspanning gebaseerd op de speciale Birthlight methode. Deze Birthlight zwangerschapsyoga lessen helpen je bij het creëren van een ontspannen, gezonde, evenwichtige zwangerschap en bevalling.

Je ongeboren baby stemt zich af op hoe jij je voelt als ouder. Preciezer gezegd, op je gevoelens, je gedachten en je stressniveau. Al geniet je volop, in deze maanden verandert er veel en niet alleen in je lichaam! Het kan goed zijn, dat je soms mentaal en emotioneel wat gevoeliger en meer gespannen bent dan normaal. De lessen zijn rustig, ritmisch en geven aandacht aan het terugbrengen van plezier in lichaam en geest. Je werkt aan je lichaam d.m.v. zachte yoga oefeningen terwijl je ook voldoende aandacht geeft aan je baby.

Yoga versterkt je lichaam en bereidt jou voor op de bevalling met ademhalingstechnieken, aardse yogaoefeningen en leert je met stress om te gaan. Als je ontspannen bent en vertrouwt dat je lichaam weet wat er moet gebeuren, verloopt de bevalling vlotter dan wanneer je gespannen bent. Door de yoga ontstaat vanzelf een rustige ademhaling, concentratie en ontspanning zorgen ervoor dat je vol vertrouwen kunt bevallen.

Vrijblijvend ervaren

Proefles

Benieuwd of deze yogales iets voor jou is? Vraag een gratis proefles aan voor deze les.

Recensies

gisteravond is onze zoon geboren met een geplande thuisbevalling. Ik heb ook deze keer weer goed de yoga kunnen gebruiken. Het is een flinke jongen met 4290 gram maar helemaal op eigen kracht gedaan en veel steun aan mijn man. Hij heeft hem zelfs aangepakt en op mijn buik gelegd. Heel bijzonder. Het gaat goed met ons. En we komen graag volgende maand naar de babymassage. 

S.

I truly enjoyed following pregnancy yoga here, and recommend it to every mom thinking about trying yoga during pregnancy.

Marion

Ik zou iedereen die zwanger is zeker aanraden om hier zwangerschapsyoga te volgen. De lessen van Jeanet zijn heel fijn en geven je het vertrouwen dat je het bij de bevalling allemaal aankunt. Dat vond ik zelf heel prettig. Ook de cursus voor na de bevalling vind ik een echte aanrader. Ik heb daar heel veel aan gehad. Jeanet weet heel goed uit te leggen hoe je bepaalde spieren weer kunt aanspannen. Zeker na mijn keizersnede had ik dat wel nodig. Ik had het gevoel dat mijn buikspieren helemaal weg waren. Maar door de lessen kon ik ze weer goed gebruiken.

Angela

gisteren is na een voorspoedige thuisbevalling onze tweede dochter geboren. Wederom op de baarkruk. De weeën waren heftiger en vooral in de rug. Mijn partner kon goed tegendruk bieden dankzij de partnerlessen, dus dat was fijn. Na 10 minuten persen was ze er. Uitgeput maar voldaan en erg trots op mijzelf!

P.

Vraag jij je af, ‘waarom yoga nu je zwanger bent?’

Een harmonieuze zwangerschap is belangrijk voor jou én je baby. Als je zwanger bent, verandert er veel in je lichaam.

Deze zwangerschapslessen helpen je op een simpele en doeltreffende manier goed en diep te ontspannen. We bewegen zacht en ritmisch door de oefeningen heen. Zo ontstaat vanzelf

  • Een diepere ademhaling; die
    • de stofwisseling bevordert van zowel je kindje als van jou.
    • voor diepe ontspanning zorgt voor jou en je kindje
    • helpt bij de geboorte van je kindje
  • Flexibiliteit in je gewrichten en bindweefsel; waardoor je je soepel, los en lenig voelt ondanks je toegenomen gewicht. Je helpt klachten verdwijnen, verminderen of voorkomen.
  • Versterking van de spieren die de rug en bekkenbodem in de juiste houding brengen/houden en je nek en schouders ontspannen.
  • Op het lichaam, de spieren en bloedsomloop een gunstig effect hebben

Je creëert een oase van geborgenheid, een uurtje voor jou en je ongeboren kindje, waardoor je van je zwangerschap geniet. En kunt zonder stress aan de bevalling beginnen en maakt de geboorte tot een natuurlijke en gezonde ervaring.

Je kan altijd een proefles volgen. Bel of App naar (06-83945887) of stuur een mailtje voor meer informatie.

Hoe zien de lessen eruit?

Alle facetten komen aan de orde:
1. Je vergroot je inzicht in alle veranderingen die de zwangerschap met zich meebrengt en hoe je klachten kunt voorkomen of verminderen.
2. Aandacht: concentratieoefeningen, fysiologie van pijn, angst en reflexen en de invloed hiervan op je kindje. Met als doel, spanningsklachten signaleren en schakelen naar rust in je hoofd en ontspanning en ontspannen kunnen bevallen
3. Ademoefeningen en ontspanningsoefeningen
4. Yoga (inclusief beweeg- en houdingtips voor thuis, op je werk en bevalhoudingen en oefeningen voor de eerste weken na de bevalling)

Kosten

  • Een 10 rittenkaart voor 105,- Euro.

Mocht je na je zwangerschap nog lessen overhouden kun je deze gebruiken voor ‘Fit na de bevalling’ of gewone yogalessen op ons rooster.

  • De kosten voor een losse les zijn 12,50

Vergoeding van je verzekering

Mogelijk kun je een deel van je zwangerschapsyoga vergoed krijgen van je zorgverzekeraar. Elke verzekeraar heeft zijn eigen voorwaarden, hiervoor kun je het beste contact opnemen met je verzekeraar. Wij maken een nota voor je maken, waarmee je de kosten kunt declareren bij je verzekeraar.